Strona główna Archiwum Nowy numer magazynu POLSKIE MIĘSO

Nowy numer magazynu POLSKIE MIĘSO

W tym numerze odkryliśmy jedną z najskuteczniejszych metod na zawojowanie rynku. Dzięki rozmowie z dr Krzysztofem Najderem, wiemy jak zmieniać się będą oczekiwania polskich konsumentów przez najbliższe lata. Foresight kulturowy pozwala na przewidywania zmiennych wartości, które będą wyznawane przez potencjalnych klientów. By uzupełnić to zagadnienie przyjrzeliśmy się również kwestiom marketingu. Nasz ekspert dr Jolanta Tkaczyk zdradziła nam jak odnieść sukces w tej dziedzinie biznesu (Marketingowy sukces str. 8).

Liczymy na to, że pełnym sukcesem zakończą się również starania Związku Polskie Mięso w sprawie przywrócenia uboju religijnego w Polsce (o czym więcej na stronie 24). Zakaz ten generuje utratę tysięcy miejsc pracy bezpośrednio w przemyśle mięsnym oraz w rolnictwie i sektorach około branżowych. Kwestie moralności tej sprawy, które poruszają grupy deklarujące obronę zwierząt, ostatecznie rozwiewa cytat prof. dr hab. Jana Hartmana – najwybitniejszego polskiego filozofa i bioetyka: ,,zabijanie się w świecie zwierzęcym, do którego sami należymy, jest czymś zwykłym i nie ma co udawać, że nie jesteśmy zwierzętami mięsożernymi. Człowiek, który je mięso nie musi czuć się winny z tego powodu.”*

Ponadto zapraszam do przeczytania wywiadu z dr Krzysztofem Jażdżewskim na temat propozycji uregulowania procedury zwrotów towarów do zakładów mięsnych.

Za nami jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych jakimi są Targi IFFA. Taka okazja zdarza się raz na trzy lata, dlatego we Frankfurcie nie mogło zabraknąć naszej redakcji. Do obejrzenia fotorelacji z najciekawszych targowych stoisk zapraszamy na stronę 40.

 

Miłej lektury

Katarzyna Oponowicz

Redaktor naczelna